Συμβουλές διατροφής για μικρά παιδιά

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ


  • Το παράδειγμα που δίνουν οι γονείς στα παιδιά, μέσα από τις δικές τους διατροφικές συνήθειες, είναι το βασικό μάθημα στη διατροφική εκπαίδευση. Δώστε λοιπόν εσείς το καλό παράδειγμα, επιλέγοντας υγιεινά τρόφιμα. Εάν έχετε εσείς σωστές διατροφικές συνήθειες και κάνετε υγιεινές επιλογές, τότε και τα παιδιά θα σας μιμηθούν.

  • Γευματίζετε όσο το δυνατόν περισσότερο στο οικογενειακό τραπέζι και όχι μπροστά στην τηλεόραση, το τάμπλετ, τον υπολογιστή ή όρθιοι.

  • Γευματίζετε με όλη την οικογένεια συγκεντρωμένη όσο το δυνατόν πιο συχνά. Τα παιδιά και οι έφηβοι που τρώνε τακτικά μαζί με την οικογένεια, έχουν πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες.

  • Προσπαθείστε να διατηρείτε σχετικά σταθερές ώρες γευμάτων.

  • Αποφύγετε να ετοιμάσετε κάποιο άλλο τρόφιμο ειδικά για το παιδί που δεν προτιμά το κύριο φαγητό της ημέρας.

  • Προσφέρετε στην αρχή του γεύματος τη σαλάτα ή τα λαχανικά, εκμεταλλευόμενοι το αίσθημα της πείνας των παιδιών.

  • Φροντίστε να υπάρχουν υγιεινές επιλογές φαγητού στο σπίτι, διαθέσιμες και εύκολα προσβάσιμες, όπως φρούτα, κομμένα λαχανικά, υγιεινά κριτσίνια, τυράκια.

  • Καταναλώνετε 3 κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και 2 ενδιάμεσα μικρογεύματα.

  • Να έχετε λογικές απαιτήσεις για την ποιότητα και την ποσότητα του φαγητού ανάλογα με την ηλικία του παιδιού.

  • Μην πιέσετε υπερβολικά το παιδί να καταναλώσει ή να περιορίσει ένα τρόφιμο.


Μην παραλείπετε το πρωινό. Η συστηματική κατανάλωση πρωινού έχει συσχετιστεί με:

  • καλύτερες διατροφικές συνήθειες

  • μικρότερη πιθανότητα παχυσαρκίας και χρόνιων νοσημάτων

  • λιγότερο άγχος και μεγαλύτερη ικανότητα συγκέντρωσης

  • λιγότερα λάθη και τραυματισμούς

  • καλύτερη επίδοση στο σχολείο

  • καλύτερη σωματική και πνευματική υγεία σε όλες τις ηλικίες


  • Μην απαγορεύετε απόλυτα την κατανάλωση ανθυγιεινών τροφίμων. Η πλήρης απαγόρευση μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα.

  • Αποφύγετε να παραγγέλνουμε φαγητό απ’ έξω συστηματικά.

  • Συνδυάστε νέα ή φαγητά που δεν προτιμά με αγαπημένα φαγητά.

  • Ψωνίστε μαζί με τα παιδιά σας. Τα προτρέπετε έτσι να επιλέξουν τα τρόφιμα που θα αγοράσετε με βάση το μενού της εβδομάδας, δίνοντας έμφαση στην επιλογή υγιεινών τροφίμων, όπως φρούτα και λαχανικά.

  • Μαγειρέψτε μαζί με τα παιδιά σας, πάντα με ασφάλεια! Μπορείτε να τους προμηθεύσετε με ειδικά ασφαλή σκεύη μαγειρέματος, ποδιές ή σκούφους μαγειρέματος για να γίνει η διαδικασία ακόμα πιο ευχάριστη.

  • Αποφύγετε το τηγάνισμα και το ψήσιμο στα κάρβουνα συστηματικά, λόγω του σχηματισμού τοξικών ουσιών από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες.


Παναγιώτα Χαϊκάλη Παιδίατρος